Skip to main content

Retourbeleid en klachtenregeling

Laatst bijgewerkt: (01-12-2023)

 

  1. Algemeen

1.1 Dit retourbeleid is van toepassing op alle gepersonaliseerde producten die zijn vervaardigd door Nederlandse Drukkerij. Gepersonaliseerde producten worden op maat gemaakt volgens de specificaties van de klant.

 

1.2 Gelieve dit beleid zorgvuldig door te lezen voordat u een bestelling plaatst. Door een bestelling te plaatsen bij Nederlandse Drukkerij, gaat u akkoord met de voorwaarden van dit retourbeleid.

 

  1. Retourvoorwaarden

Uitzondering op het herroepingsrecht

Gepersonaliseerde producten, zoals drukwerk dat volgens de specificaties van de klant is vervaardigd, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Gezien de unieke aard van deze producten, kunnen ze niet worden teruggenomen of geruild, tenzij ze defect zijn of niet voldoen aan de overeengekomen specificaties.

 

2.1 Defecten of fouten moeten binnen 10 dagen na ontvangst van het product worden gemeld via mail: info@nederlandsedrukkerij.nl. Foto’s van het defecte product moeten worden bijgevoegd bij de melding.

 

2.3 Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de specificaties van de gepersonaliseerde bestelling correct zijn. Nederlandse Drukkerij is niet verantwoordelijk voor fouten die voortkomen uit onjuiste specificaties verstrekt door de klant.

 

  1. Terugbetalingen en Ruilingen

3.1 Als het gepersonaliseerde product defect is of niet voldoet aan de opgegeven specificaties, zal Nederlandse Drukkerij het product repareren of vervangen zonder extra kosten voor de klant.

 

3.2 In het geval dat reparatie of vervanging niet mogelijk is, behoudt Nederlandse Drukkerij zich het recht voor om een terugbetaling te geven aan de klant.

 

3.3 Restituties worden verwerkt binnen 7 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van de geretourneerde producten.

 

  1. Uitzonderingen

4.1 Dit retourbeleid is niet van toepassing op niet-gepersonaliseerde producten. Voor niet-gepersonaliseerde producten geldt het standaard retourbeleid ingevolge de wet.

 

4.2 Gepersonaliseerde producten die zijn beschadigd als gevolg van onjuist gebruik, misbruik of nalatigheid van de klant vallen niet onder dit retourbeleid.

 

  1. Contactgegevens

Voor vragen, meldingen van defecten of andere zaken met betrekking tot retourzendingen, neem contact op met Nederlandse Drukkerij via onze mail: info@nederlandsedrukkerij.nl .

 

Retourzendingen moeten worden verzonden naar het onderstaande adres:

 

Weteringstraat 14 – 0004,

7391 TX Twello

 

Dit retourbeleid kan worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om regelmatig de voorwaarden van het retourbeleid te controleren.

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@nederlandsedrukkerij.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.